top of page

De leerling achter het masker bereiken

De leerling achter het masker bereiken

‘Ik kijk nu verder dan het gedrag van de leerling en kan door de juiste vragen te stellen, mijn gesprek verdiepen. Door mijn veranderde houding laten leerlingen meer hun kwetsbaarheid zien.’

Duur

De workshop 'de leerling achter het masker bereiken' heeft een duur van 2 dagdelen.

 

Inhoud

Sommige leerlingen zijn makkelijk te bereiken en aan te sturen. Bij sommige leerlingen is dit lastig. Dit zorgt voor weerstand en vertraging tijdens de lessen en soms voor spanning bij docenten.

 

De Roos van Leary leert ons dat ons gedrag ook bij de ander iets oproept. Dat is een van de modellen die aan bod komt tijdens de workshop ‘de leerling achter het masker bereiken’.  In onze workshop bieden we theoretische onderbouwing over gedrag van leerlingen en wat oorzaken zijn van probleem gedrag. Door theoretische modellen brengen we inzicht in wat gedrag van de leerling bij u oproept en hoe docenten een negatief communicatiepatroon kunnen ombuigen naar positieve interactie met de leerling. Vanuit onze ervaring met leerlingen met gedragsproblematiek delen we vaardigheden en tips in het omgaan met deze jongeren. Er is ruimte om met deze vaardigheden te oefenen, zodat docenten of mentoren deze vaardigheden direct kunnen toepassen in de praktijk.

​

Meer informatie nodig of behoefte aan maatwerk? Neem hier contact op.

Ondersteuning nodig?

Bekijk ook onze andere diensten.

Trainingen

  • Biedt kennis

  • Ontwikkelt vaardigheden

  • Reflecterend

Advies

  • Maatwerk

  • Traject

  • Duurzaam

Visie

'Wij willen docenten en mentoren inspireren en laten ervaren dat zij met de kwaliteiten die ze bezitten het verschil voor leerlingen kunnen maken.'

Contact

Hierover doorpraten? Neem dan contact met ons op.

Joëlle van Doleweerd, orthopedagoog

Joëlle van Doleweerd

Orthopedagoog MsC.

Ik motiveer mensen en draag graag kennis over. Ik ben analytisch sterk en zie snel waar mogelijkheden liggen of welke kwaliteiten ingezet kunnen worden.

bottom of page